На допомогу батькам

Шановні батьки!

   У цьому розділі представлені посилання на ресурси Інтернет, створені для батьків, в тому числі для тих, хто виховує дітей з особливими потребами.

    Як правило, кожен з сайтів надає Вам різноманітні можливості: отримати відомості про закономірності розвитку дітей різного віку і стану здоров’я, інформацію про навчальні і виховні заклади, поради з виховання; задати питання спеціалістам, висловити власну думку. Особливості конкретних сайтів вказані в анотаціях.

Сайти для батьків: загальні

Сторінка для батьків порталу “Діти України”, містить посилання на ресурси мережі Інтернет, які можуть бути корисні батькам.

  • Інтернет-енциклопедія сім’ї, материнства, дитинства www.uaua.info

Статті, огляди, відгуки, думки на теми: планування дитини, вагітність, розвиток дитини; здоров’я, хвороби, лікування дітей; психологія дітей і підлітків, сімейних стосунків та інші. Також: новини, каталоги необхідних товарів і послуг по Україні, інформація про організацію дозвілля. Є можливість отримати консультацію лікаря, психолога, юриста; взяти участь в обговоренні проблем.

Сайт Ірини Хоменко для вчителів і батьків. Є бібліотека книг, методичних рекомендацій з педагогіки, психології дітей і підлітків; форум, можливість отримати консультацію.

Правила для батьків

  • Не навчайте того, з чим ви самі необізнані. Для правильного виховання дитини треба знати її вікові та індивідуальні особливості.
  • Не сприймайте дитину як свою власність, не ростіть її для себе. Ваша мета – виростити її для життя серед людей.
  • Довіряйте дитині. Пояснюйте, що вона робить краще, а не гірше. Залишайте за нею право на власні помилки, тоді дитина оволодіє вмінням їх самостійно виправляти.
  • Не ставтесь до дитини зневажливо. Дитина повинна бути впевнена в своїх силах, тоді з неї виросте відповідальна особистість.
  • Будьте терплячими. Ваша нетерплячість – ознака слабкості, демонстрація вашої невпевненості у собі.
  • Будьте послідовним у своїх вимогах, але пам’ятайте: твердість лінії у вихованні досягається не покаранням, а стабільністю обов’язкових для виконання правил, спокійним тоном спілкування, неквапливістю і послідовністю.
  • Потурбуйтесь про те, аби ваша дитина накопичувала досвід у спокійному темпі. Дозволяйте їй відпочивати від розпоряджень, наказів, зауважень. Нехай вона вчиться розпоряджатися собою.
  • Виключіть із своєї практики вислів: «Роби, якщо я наказав!» Замініть цю форму вимоги на іншу: «Зроби, тому що не зробити цього не можна, це принесе тобі користь»
  • Оцінюючи дитину, кажіть їй не тільки про те, чим ви особисто незадоволені, а й про те, що вас радує. Не порівнюйте її з сусідською дитиною, однокласниками, друзями.Порівнюйте, якою вона була вчора і якою є сьогодні.
  • Ніколи не кажіть, що вам ніколи виховувати свою дитину. Давайте вчитися виховувати наших дітей, пізнавати те, чого ми не знаємо, знайомитись з основами педагогіки, психології, якщо насправді любимо їх і бажаємо їм щастя.

Анкета для батьків

  1. Коли у Вас виникло бажання привести дитину до бібліотеки?
  2. Скільки їй було років, коли Ви з нею вперше прийшли до бібліотеки? Це було:  * ваше бажання  * бажання дитини  * необхідність (завдання школи, дитячого садка або гуртка)
  3. Для Вашої дитини візит до бібліотеки радісна подія?
  4. Що допомагає Вам вибрати книги для дитини? * порада бібліотекаря * дитячі журнали та газети * пам’ять свого дитинства * знання можливостей і смаків своєї дитини
  5. Що впливає на вибір Вашої дитини? * порада батьків * завдання школи * особистий інтерес * порада бібліотекаря
  6. Назвіть улюблені книги Вашої дитини?
  7. Чи розповідає Вам дитина про прочитане?
Пам’ятка  батькам першокласника

« Від п’ятилітньої дитини до мене тільки крок , Від новонародженого до п’ятилітнього – страшна відстань».

Л.Толстой

  • Любіть дитину, знаходьте радість у спілкуванні.
  • Вранці підіймайте дитину спокійно, з усмішкою та лагідним словом.
  • Не підганяйте дитину, розрахувати час – це ваш обов’язок, якщо ж ви із цим не
  • впорались – провини дитини в цьому немає.
  • Не посилайте дитину до школи без сніданку: у школі вона багато працює, витрачає сили.
  • Відправляючи дитину до школи, побажайте їй успіхів. У дитини попереду важка робота
  • Організуйте свій побут так, щоб ніхто не відмовлявся від особистого життя .
  • Якщо дитина замкнулася у собі , щось її турбує, не вимагайте пояснень. Хай заспокоїться , тоді вона сама вам все розповість.
  • Зауваження вчителя вислуховуйте не в присутності дитини. Вислухавши не
  • влаштовуйте сварку. Говоріть із дитиною спокійно.
  • Слідкуйте за своєю зовнішністю. Дитина повинна вами пишатися.
  • Після школи дитина повинна 2-3 години відпочити. Найоптимальніший час
  • для виконання завдань з 15 до 17 години.
  • Не можна виконувати завдання без відпочинку. Через кожні 20 хв. треба
  • відпочивати .
  • Під час виконання завдань не стійте над дитиною, дайте їй попрацювати самостійно.
  • Протягом дня знайдіть півгодини для спілкування з дитиною.
  • Не обмежуйте дитину в спілкуванні з ровесниками.
  • У сім’ї має бути єдина тактика спілкування дорослих із дитиною.
  • Частіше звертайтесь за порадами до педагогів і психологів .
  • Завжди будьте уважними до стану здоров’я дитини.
  • Знайте, що діти люблять казки,особливо перед сном .
  • Кожна дитина має право на власний вияв своїх потенційних можливостей і на свою власну долю.
  • Пам’ятайте . що дитина колись подорослішає і їй доведеться жити самостійно. Готуйте її до самостійного життя. Говоріть з нею про нього.
 

   « Безпека дітей в Інтернеті»

Сьогодні дитину все складніше зацікавити книгою, залучити до читання, адже навколо стільки цікавого: комп’ютерні ігри, телевізор з його нескінченними мультсеріалами!

Інформатизація дитячих бібліотек України відкриває значні перспективи для створення і активного використання різноманітних ресурсів. Але її успіхи неможливі без досягнення належного рівня інформаційної культури особистості. Тому формування інформаційної грамотності на базі традиційної бібліотечно-бібліографічної культури і комп’ютерних засобів стало однією з головних функцій сучасної бібліотеки для дітей .Весь наявний арсенал форм і методів роботи дитячі бібліотеки спрямовують на сприяння розвитку навичок читання і мовленнєвої активності, формування читацької самостійності, прищеплення навичок інформаційного пошуку, підтримку у пошуку інформаційних ресурсів.

Дитячі бібліотеки допомагають оцінювати достовірність даних, опановувати можливості електронних комунікацій і використовувати інформацію для ефективної навчальної діяльності. Але життя вимагає ще активніше звертатися до електронних і телекомунікаційних технологій у бібліотечному обслуговуванні. При роботі ж з комп’ютером школярі мають доступ до величезних масивів інформації, азартних ігор, можливості спілкування з однолітками, життя у віртуальному вигаданому світі. Ці можливості так захоплюють, що дітлахи не помічають часу.

“Інтернет – це така ж реалія нашого життя, як телефон або телевізор. Далеко не всі українські батьки усвідомлюють, наскільки важливу роль відіграє Інтернет в житті їхніх дітей. Їм варто прийти до розуміння, що вони несуть таку ж відповідальність за поведінку своїх дітей в інтернеті, як і на вулиці або в метро. Інакше вони можуть зіткнутися із цілком реальними результатами віртуального спілкування”. Умовно можна виділити три рівня небезпеки.

Перший найімовірніший рівень небезпеки пов’язаний з тим, що наші діти можуть побачити на Інтернет-сторінках те, що їм поки бачити непотрібно, або взагалі нікому небажано бачити. Нажаль, Всесвітня Мережа перетворилася на великий смітник, де корисна і цікава інформація перемішана з низькопробною та відверто брудною. Найгірше полягає у тому, що «авторами» цього Інтернет-непотребу все частіше стають підлітки.

Другий ступінь небезпеки пов’язаний з можливостями користувачів робити покупки через Інтернет. Серед безлічі Інтернет-магазинів, які пропонують свої послуги клієнтам, зустрічаються і ті, мета яких шахрайство. Користувач повинен пам’ятати, що не за яких умов неможна повідомляти свої секретні дані (номер особистого рахунку, кредитної картки, кодові слова, паролі) Інтернет-фірмам, які пропонують свої товари, або послуги. Інтернет-магазини, які чесно працюють зі своїми клієнтами, ніколи не вимагають від них повідомляти особисту інформацію.

Широковідомі соціальні мережі спілкування надають своїм учасникам можливості обмінюватись новинами, власним досвідом, знайомитись та знаходити старих друзів через Інтернет. На жаль, це безумовно позитивне явище все частіше стає джерелом неприємностей для занадто відвертих учасників спілкування, якими в першу чергу є наші діти. За відомостями того ж Інтернету, у таких мережах спілкування, особливо у чатах, дуже часто присутні «хижаки». Та найстрашнішим результатом такого Інтернет-спілкування може стати зникнення дітей.

 Тож бібліотекарі та вчителі ,разом з батьками, повинні роз’яснити дітям не тільки можливості Інтернету, а й правила безпеки в інформаційному суспільстві. Психологи,бібліотекарі,вчителі інформатики працюють разом з дітьми в школі над проблемою безпеки в Інтернеті. В нашій школі теж актуальна ця проблема. З читачами я веду бесіди з інформаційній грамотності,розповідаю про наслідки викладення особистих даних,про шахрайські операції,про незахищеність дітей у світі Інтернету. Вчитель інформанти Князева В. М. веде щоденну роботу з дітьми:розповсюджує рекомендації,різні поради,випустила з учнями газету присвячену даній проблемі. Для вчителів та учнів початкових класів,середньої ланки та старшокласників були  проведені тренінги по безпеці в Інтернеті. З  старшокласниками приймала участь у всеукраїнському проекті « Безпека дітей в Інтернеті». Для роботи з дітьми вчитель розробив ряд тренінгів по орієнтації у віртуальному світі. Ведеться робота і з батьками. Для допомоги батькам бібліотекарем були розроблені та розповсюджені методичні рекомендації батькам  дітей різних вікових категорій. Ці рекомендації використовуються і  дітьми. Будьмо уважними,  нагадуйте дітям частіше про всі неприємності ,які можуть трапитися при використанні Інтернету,контролюйте дії ваших дітей і тоді всесвітні мережі відкриють для вас і ваших дітей  найцікавішу та найсучаснішу корисну інформацію.

Хочу запропонувати деякі поради Ірини Колесник, дитячого і сімейного психолога, консультанта Психологічного центру особистісного та професійного розвитку ALTERA.

Поради батькам:

  1. Будьте другом своїй дитині. Проявляйте зацікавленість її захопленнями і обговорюйте проблеми, що виникають. Якщо Ви зможете стати тією людиною, якому Ваша дитина довіряє, їй не доведеться шукати підтримки у віртуальних друзів.
  2. Установіть комп’ютер в місці, доступному всім членам родини. Це значно полегшить контроль за його використанням.
  3. Складіть правила безпечної поведінки в Інтернеті, в яких будуть перераховані вимоги, що стосуються користування Інтернетом, а також алгоритм дій дитини при зіткненні з небезпечним незнайомцем або сексуальним домаганням.
  4. Напишіть ці правила на папері і прикріпіть біля комп’ютера!
  5. Попросіть Вашу дитину нікому не повідомляти особисте: ім’я, вік, номер телефону, домашню адресу, номер школи. Поясніть, що не слід висилати свої фотографії людям, з якими вона познайомилась в Інтернеті.
  6. Попросіть Вашу дитину відразу ж розповідати Вам про неприємні ситуації під час спілкування в Інтернеті, підкресливши, що Ви не будете сердитися, про що б вона не розповідала.
  7. Переглядайте інформацію, що міститься в комп’ютері Вашої дитини. Це допоможе Вам контролювати її спілкування в мережі. Але пам’ятайте, що дитина може користуватися Інтернетом не тільки вдома, але і в школі, Інтернет-клубі, у друзів.
  8. Нагадуйте дитині про те, що всі правила безпеки в Інтернеті залишаються в силі й тоді, коли вона користується комп’ютером і не вдома, наприклад в Інтернет–кафе чи у друзів.

Інтернет ресурси:

 (http://www.microsoft.com/rus/protect/athome/children/default.mspx, http://www.microsoft.com/rus/protect/default.mspx#)

(http://www.getinfo.ru/article371.html). 

 http://ruoord.kharkivosvita.net.ua