Живи, книго!
Кожного року з 1 вересня до 25 травня проводиться  Всеукраїнська акція "Живи, книго!" З метою широкого залучення учнівських та педагогічних колективів загальноосвітніх навчальних закладів, органів учнівського самоврядування  до роботи з виховання в учнів бережливого ставлення до підручника, науково-популярної та іншої літератури.
В акцiї беруть участь педагогiчнi та учнiвськi колективи.
Протягом навчального року проводяться  тематичнi бесiди, лекцiї, вiкторини, конкурси, огляди пiдручникiв .
На початку навчального року в кожному класі були обрані відповідальні за збереження  книги, створений оргкомітет, оновлені класні куточки «Живи, книго!». В обов'язки відповідальних входять контроль за станом підручників.
Систематично працювала „ Книжкова лікарня ”, де учні здійснювали (разом з активом бібліотеки) дрібний ремонт книг як на уроках праці, так і в позаурочний час, дарували книгам "друге життя".










БІБЛІОТЕКА КНИЖЧИН ДІМ І НАМ УСІМ ЦІКАВО В НІМ.

  Для учнів першого класу у бібліотеці пройшла екскурсія, під час якої учні познайомилися з правилами роботи у бібліотеці, оглянули книжкові виставки, книги, представлені у дитячому куточку для читання молодшими школярами.
  З захопленням та цікавістю малята слухали розповідь бібліотекаря про казковий дім, де живуть різноманітні книжки. Дізнались про те , що можна прочитати про рідний край, про найдивовижніші у світі машини, про перші літальні апарати і космічні кораблі. Чимало тут і казок.
 Для першачків виявився повчальним бібліотечний урок   «Про книгу та бібліотеку», який пояснював наскільки важливо у дитинстві читати і як необхідно відвідувати бібліотеку та користуватися книгами.  У кожної книжки є свій дім, а в домі адреса, яка написана на поличковому роздільнику. Палаци - це книжкові виставки. Після екскурсії , діти були ознайомлені з правилами користування бібліотекою, вибрали собі книжечки та пішли додому з книгами в руках і усмішкою на обличчі.  Двері бібліотеки завжди відкриті для Вас.





« Книжчина лікарня»


Підготувала : Бібліотекар Соколовобалківської ЗОШ І – ІІІ ст. Свистун С.М.

Існує такий вираз: « Моя книга – моє обличчя». Це справді так, якщо ви купили чи отримали в бібліотеці нову книжку. І зберегли її так, що вона залишилась новою . А якщо ви взяли в бібліотеці книгу , яка має досить  неприглядний вигляд ? Ми з вами  завітаємо  в кімнату ,яка називається «Книжкова поліклініка».

Є у нашій школі

Двері заповітні,

Що не всім відомі.

Та для всіх привітні.

В кого книжка хвора

Вдома скніє марно?

Тут вам головлікар

Дасть їм клею – ліків,

І загоє рани

В «Книжчиній лікарні».


1-а книжечка

Наче сірі миші , книги найбрудніші.

Усі ми патлаті, порвані, горбаті .

І не має в нас лиця:

Без початку без кінця,

Палітурки ,як ганчірки.

Всі книжки ридають гірко.

2-а книжечка

На підручнику Антона

Намальована корова

І написано: « Сія гарна книжечка моя».

Хто цю книжку візьме стиха,

Той зазнає горя й лиха.

3-я книжечка

Бідні книги, на шматки

Нас порвали хлопчаки.

Ми всі підем до лікарні.

Лікарі там дуже гарні.

Там нас бідних пожаліють,

І почистять і зашиють,

І підклеють нас на славу,

І одягнуть у оправу.

Лікар.

Наші книжечки рідненькі ,

Полікуємо ми вас.

Станете ви всі гарненькі,

Діти не впізнають вас.

З вами гарними такими

У танок ми підем.

Бібліотекар.

За моїм вікном ростуть кедри і смереки

Гарне місце тут для бібліотеки.

Тут полиці змайстрували

Для книжок, журналів

Йдуть до мене читачі зблизька і здалека!

Жду я радісно завжди – я ж бібліотекар!!!

1-й хірург.

Вийшли книги із лікарні,

Сторінки їх стали гарні.

На нові оправи вміло

Ярлики їм наліпили,

Понесли в просторі зали

І полиці їм вказали.

Бібліотекар.

Однак всі знають, що будь-яку хворобу легше попередити, ніж лікувати. Ось послухайте правила поведінки з книгою.

1. Не читай книгу  під час їжі – можеш забруднити її.

2. Не клади в книгу олівці , ручки та інші товсті предмети – від цього рветься палітурка.

3. не згинай ріжків на сторінках книги - ріжки відриваються і псується книга  - зроби для книги закладку.

4. Не рви сторінок, не малюй і не пиши нічого в книзі . Не роби в ній ніяких поміток.

5. Не перегинай книгу – від цього вириваються сторінки.

6. Не читай книгу на сонці.

Якщо не виконувати ці правила , книги захворіють.

Книга подякує кожній дитині , за умілі руки і добре серце. За те , що ви продовжуєте життя книгам, адже книга – це мудрість минулих поколінь. Книга – це друг і порадник сьогодні. Книга – то наше багатство, вона дає людям знання. Недарма в народі є прислів'я : « Хто багато читає – той багато знає».

Використана література:

Журнал  Шкільна бібліотека 8.2009р. ст. 94. Свиридова Н. Бібліотека 2002 рік №11 ст. 52 – 54 Шкільний світ 2002р. № 35 – 36.

План заходів щодо проведення Всеукраїнської акції « Живи, книго!»

1. Створити оргкомітет по проведенню акції « Живи, книго!»

2.Святкова лінійка.

3. Провести бесіди « твоє відношення до книги. Етикет у бібліотеці»

4.Ознайомлення з бібліотекою учнів 1 класу:

     - Екскурсія в шкільну бібліотеку « Мандрівка книжковим містом».

     - Бесіда « Значення книги в житті людини».

     - Правила користування бібліотекою.

5. Книга та її основні елементи. ( Бібліотечні уроки з учнями 1 – 4 класів )

     - Правила читання та бережливого ставлення до книги.

     - Найпростіший ремонт, виготовлення заклади нок  (практичне заняття )

6. Організувати серед учнів 6 – 8 класів «Книжкову лікарню» ( ремонт підручників та художньої літератури )

7. Періодичні дитячі видання .

8. Свято для учнів першого класу « Посвячення в читачі»

9. Довідкова література для молодших школярів.

    - « Книги, які знають усе».

    - Як користуватися довідковою літературою.

10. Проведення рейдів-перевірок стану підручників. ( Два рази на семестр)

11. Ведення щоденника читача. Бібліотечний урок. Що таке « Щоденник читача», його призначення. Як правильно заповнювати     "Щоденник читача?"

12. Тематичні виставки :

    - Підручнику - довге життя.

    - Заповідна краса Полтавщини.

13. Урок державності: « Вивчення символів України». Урок спланований для ознайомлення учнів  з окремими  розділами та статтями Конституції. Виховання національного патріотизму та гордості за історичне минуле українського народу.

14. Гра-конкурс між учнями 6 – 7 класів « Читач року».

15. Акція « Улюблена книга подарована шкільній бібліотеці».

16. Виставка малюнків « Мій улюблений казковий герой».

17. Урок-бесіда « Книгу читати – усе знати».

18. Літературна вікторина « Казки народів світу».

19. Гра-конкурс « Ерудит»

20. Бібліотечний урок « Ярослав Мудрий – засновник бібліотеки у Київській Русі»

21. Практичне заняття  з виготовлення закладок .

22.Засідання комісії-журі по підведенню підсумків акції « Живи, книго!»

23. проведення учнівської лінійки для нагородження переможців Всеукраїнської акції « Живи,книго!»

24. Оформлення папки матеріалів по проведенню акції « Живи, книго!»


Щоб книги довше жили , потрібно їх берегти.
Діти, книжки – ваші друзі , їх потрібно любити й берегти. Пропонуємо вам скористатися нашими рецептами лікування книг.
Наказ книжки
  1. Щоб надовго зберегти мене, одягни на мене обкладинку або обгорни в папір.
  2. Не бери мене брудними руками.
  3. Не читай під час їжі!
  4. Коли перегортаєш сторінку, не слинь пальці, бо від цього псується папір і це не гігієнічно.
  5. Не перегинай мене!
  6. Бережи мене від води і сонячного проміння – вони для мене шкідливі.
  7. Під час читання не загортай кутики аркушів, а користуйся закладинкою.
  8. Якщо виконаєш мої накази, то ми ще довго будемо з тобою дружити!
Поради
  1. Якщо хочеш поговорити з кимось – відкрий книжку.
  2. Якщо ти занудьгував – візьми книжку.
  3. Якщо хочеш одержати пораду – відшукай її у книзі.
  4. Якщо прагнеш знайти друга – подружи з книжкою.
  5. Якщо мрієш стати справжньою людиною – читай книги.
  6. Якщо хочеш відчути безмежні властивості людського розуму – працюй з книжкою.
Заповіді читача
  1. Пам'ятай, що читання - одна з найважливіших, найпотрібніших,    найсерйозніших робіт, не «між іншим».
  2. Навчися користуватися змістом.
  3. Хоча б одну з читаних тобою останнім часом книг читай із закладкою, повертайся іноді до прочитаного.
  4. Не залишай книгу недочитаною без серйозних причин.
  5. Закриваючи книгу (навіть прочитавши тільки частину її), подумай, що запам’яталося, схвилювало, налякало, утішило, вразило, здивувало.
  6. Постарайся самостійно розібратися у всьому, пояснення незрозумілих   слів шукай у тлумачних словниках.
  7. Книга добре і надовго запам'ятовується, якщо її зміст розповісти    другові, батькам.
Використана література: О.П.Шушковська. Шкільна бібліотека № 10, 2008.
                                            О.Ф.онісковець. Шкільна бібліотека. № 6. 2010.

Шлях книги від автора до читача
Коли ви берете в руки книгу , вона тут же повідомляє вам, як її звати, хто її написав.Ім’я автора надруковано великими  літерами на першій же  сторінці.Тут же сказано. Хто намалював ілюстрації. І ось ви прочитали книгу і дійшли до останньої сторінки. Там теж щось надруковано. Але ви закриваєте книгу, не звертаєте увагу на ці сторінки. Набрані найдрібнішим шрифтом. Подивіться на останню сторінку книжки, яка лежить зараз перед вами. Там написано: відповідальний редактор, художник, коректор. Якби ці люди не працювали над книгою, в ній були б недоробки і помилки і опечатки.
           Легко книгу прочитати , але не легко її написати. На це інколи ідуть роки. В складному процесі  створення книги найважливіше її написати. Ви вже знаєте про багатьох письменників: Гайдара, Іваненко, Забіла, Ж. Верна , Чуковського.Вони писали і пишуть книжки, які відкривають великий і такий дивний світ.
        Це дуже нелегка робота.  Перший читач книги – редактор. Він дає першу їй оцінку, продумує як її слід  допрацювати.   Одночасно з редактором над рукописом працюють
« оформлювачі» - технічний редактор, фотограф, і художник. Адже малюнки теж важлива річ. А коректори. Це найуважніші люди у видавництві. Вони вишукують помилки, які не помітили до них.
           На тій же сторінці надруковано тираж, назву друкарні , адресу.
            Перший цех – наборний. Саме сюди в першу чергу попадає рукопис. Тут стоять машини лінотипи, схожі на друкарські, але більш складніші. Біля них сидять робітниці і стукають по левішах, із лінотипа випадають відлиті з металу строчки 6 – 7 за хвилину. З цих строчок складають сторінки книги.
          З наборного цеху полоса направляється в друкарський цех. Тут машини які самі друкують. Розрізають полоси на лінійки, самі їх складають. Самі рахують, скільки надруковано листків.
         В іншому цеху друкують малюнки. Тут стоїть величезний фотоапарат. Перед апаратом на екрані – картинка. Фотограф знімає малюнок. Потім переводиться малюнок на цинкову пластинку, змазують фарбою, прикладають до паперу і картини з’являються на папері. Все це робить теж машина.
           Книга надрукована, але це ще не все. Щоб вона стала такою, якою ми її бачимо, потрібно зібрати всі листки, зщити їх, а потім одіти в нарядне плаття – обкладинку.
          Це роблять в брошурному цеху. Тут знову трудяться машини. З друкарні книги всі йдуть на склад, в магазини, в бібліотеку, а звідти всім  вам.Книга розповість вам про пригоди героїв, але не може розповісти, яким шляхом пройшла сама.

ДЛЯ ЧОГО «ПОТРІБНІ»
ДИТЯЧІ КНИЖКИ
1.Книга розвиває нашу мову і збільшує словниковий запас. Вона вчить висловлювати думки і розуміти. що говорять і пишуть інші.
2. Книга розвиває наше мислення. Книги розширюють горизонти нашого світу.
3.Книга стимулює фантазію і вчить нас мислити образами.
4.Із книги ми дізнаємось про інші країни і про інший спосіб життя, про природу, техніку, історію і про все на світі.
5.Книга розвиває нашу здатність до співчуття.
6. Книги дають нам сили і натхнення. Вони захоплюють і розвеселяють. Заставляють нас сміятися і плакати.
7.Книги ставлять перед нами складні запитання, про які необхідно думати.
8.Книга вчить нас етиці .Вона заставляє нас роздумувати про добро і зло.
9.Книги показують, що конфлікти не обов’язково вирішувати шляхом насильства.
10. Дитяча книжка – це важлива стаття культурного експорту, яка приносить державі дохід і підвищує її престиж за кордоном.
11.Дитяча книжка збагачує культуру країни . Над книжкою працює багато людей: письменники, художники, видавці, редактори, продавці книг, бібліотекарі.
12.Хорошу дитячу книжку можна читати вголос на радість дітям і дорослим. Вона об’єднує покоління.
13.Книги – це частина нашої культурної спадщини. Вони складають загальні крапки відліку часу в історії.
14. Книги протистоять самотності. Книгу можна взяти з собою будь – де, їй не потрібна електромережа, її можна взяти безкоштовно у бібліотеці.
15.Книги допомагають нам пізнавати самих себе. Для почуття власної гідності дуже важливо знати, що інші люди думають, відчувають і реагують так, як і ми.
16.Книги допомагають нам зрозуміти інших.



sokolschool.pl.ua. Все права защищены ©2009